Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

A túró és a kapor a tésztában van, nem rajta. Először kicsit furának tűnt, de tulajdonképpen a gnocchi tésztájába is lehet tenni burgonya helyett ricottát. Ezzel csökken az egy adagra jutó szénhidrát, a kapor pedig vércukorszint csökkentő hatású. Ráadásul nagyon finom. Mi pörkölthöz ettük először.

Write comment (0 Comments)

Végre rájöttem hogy a hajdinalisztet tészta készítésére is használják, a japánok Soba tésztája igazából hajdina tésztát jelent. Elkezdtem utána olvasni hogy hogyan kellene elkészíteni, de nagyon sok ellentmondó információval találkoztam, hát igen, ez az Internet! Kell-e tojás hozzá? Keverjem-e más liszttel?  

A japánok nem használnak tojást. Általában 80% hajdinalisztet használnak és 20% sikért tartalmazó lisztet (nem tönkölybúzát, inkább sima lisztet!). Lehet persze tisztán hajdinaliszttel is készíteni, de sokkal nehezebb, mivel a sikér a ragasztó a tésztában. A másik fontos dolog hogy a hajdinaliszttel készült tésztát nem szabad pihentetni mint a többit. Ha elkezdted a tésztát megállás nélkül be is kell fejezni. Ez egybevág a tapasztalataimmal. És persze kell 10 év tapasztalat a készítéséhez smile

 

Write comment (0 Comments)

A barna rizsért nem rajongok, eddig ragaszkodtam a Basmati rizshez, mert a fehér rizsek közül ennek a legalacsonyabb a glikémiás indexe, de a vörös rizs sokkal finomabb mint a barna, viszont a glikémiás indexe 55, tehát nem magas. Nagyon jó alternatíva ha választékosabbá szeretnénk tenni a köreteket. Sokak szerint diós íze van. Csökkenti a koleszterin szintet. Jól megy halakhoz, zöldségekhez, de csirkéhez is nagyszerű.

Write comment (0 Comments)

Nagyon alacsony a spárga glikémiás indexe, szénhidrát és kalória tartalma, igazi diétás köret. A szezámmag is nagyon egészséges. Több kalciumot tartalmaz mint a tej. Ráadásul nagyon finom. 

Write comment (0 Comments)

Az árpagöngy kedvezően hat a várcukor- és koleszterin szintre, megnyugtatja az idegrendszert és még finom is. Jól megy pl. a halakhoz. Először Karácsonykor ettem akkor pontyhoz és szürkeharcsához, most pedig cápastek-hez. Mindegyikhez finom volt. Hasonlóan készül mint a rizs, sőt rizottót is lehet készíteni belőle, de a főzésideje kb. a kétszerese a rizsének. Ha előtte beáztatjuk, akkor rövidíthetünk a főzésidőn.

Write comment (0 Comments)