Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Ha uzsonnára megfelelő a joghurt, akkor a joghurt fagyi is jó. Joghurttal fagyi gép nélkül is lehet fagylaltot készíteni. Tulajdonképpen mindegy milyen joghurtot használunk, érdemes kísérletezni. A legegyszerűbb ha a gyümölcsöket aprítva 1-2 órára a fagyasztóba tesszük, majd turmixgéppel összeturmixoljuk a joghurtot és a gyümölcsöket. Ha tejszínhabot, mascarpone-t, vagy ricottakrémet is adunk hozzá, igazán fenséges nyalánksághoz jutunk. A banán nagyon jó alapanyag, krémes lesz tőle a fagyi, és jól megy sok gyümölcshöz, de sajnos magas a szénhidrát tartalma, így vigyázni kell vele, figyeljünk hogy ne együnk többet mint a megengedett szénhidrát mennyisége

Én azért a turmixolás után betettem a masszát a fagyigépbe, mert elég régi a turmixom, és nem birkózik meg sok fagyasztott gyümölcssel, emiatt is nagyobb a joghurt aránya a receptekben, de ezen nyugodtan lehet változtatni. Egyébként pont ezért próbálkoztam görög joghurttal, mert az krémesebb, így maradhat nagyobb a joghurt aránya a gyümölccsel szemben. 

Write comment (0 Comments)

Ez egy kellemes hűsítő finomság meleg napokon. Nekem a görögjoghurt mézzel a nyarat idézi. Sajnos a méz is tiltó listán van, emiatt már nagyon rég ettem görög joghurtot, valahogy méz nélkül nem tudtam elképzelni. Ám kávéval már nem is hiányzik belőle a méz.

Write comment (0 Comments)

Teljesen liszt mentes! Vagyis egy kevés mandulaliszt van benne, de annak nagyon alacsony a szénhidrát tartalma, nem is mondanám lisztnek. Tulajdonképpen nem is kell finomra őrölni hanem kicsit durvára aprítani. A finom liszt szénhidráttartalma 70 vagy kicsivel felette van, míg a mandulaliszté 16 :) Ráadásul nehéz elrontani. Hajlamos vagyok a brownie-t kiszárítani sütéskor, de ezt nem sikerült :)

Write comment (0 Comments)

A gyerekek nagyon szeretik a palacsintát. Nekünk sem kell lemondani róla, ha jól esne egy-kettő mondjuk uzsonnára. Ez az amerikai palacsinta recept félig teljeskiörlésű lisztből készül, csak annyit változtattam hogy tönkölybúzára cseréltem a liszteket. Azért is tetszik nagyon, mert egyrészt előre elkészíthetjük a keveréket, másrészt ez a recept gofri készítésére is alkalmas! A belőle készült gofri ha jól át van sütve finom ropogós, de később nagyon megpuhul.)

Reggelire az író miatt nem a legideálisabb. A tejtermékekben gyorsan felszívódó szénhidrát van, és reggel egyébként is könnyebben megemelkedik a vércukor szintünk mint a nap többi részében, emiatt olyan ételt ami tartalmaz gyorsan felszívódó szénhidrátot is, tízóraira vagy uzsonnára célszerű fogyasztani.

(A recept az Every Day with Rachael Ray magazin 2014-es márciusi számából származik.)

Write comment (0 Comments)

Ez volt az első recept amit kipróbáltam. Ha csak fehér lisztet használunk nagyon kellemes puha, 'magas', rugalmas palacsintákat kapunk. De ugye azt próbáljuk kerülni amennyire csak lehet. Először rozsliszttel próbálkoztam, de azzal kicsit nehéz és tömörebb a palacsinta, bár nincs rossz íze ha valaki szereti a rozslisztet. Ráadásul miközben sütöm a rozsliszt nagyon felissza a tejet, így egyre sűrűbb lesz a tészta, nem könnyű bánni vele folyamatosan kell utólag tejet adagolni hozzá. Érdemes még a zabpehelylisztet kipróbálni.

Az a jó ebben a receptben hogy azonnal süthető, nem kell pihentetni és tényleg szép rugalmas palacsintákat kapunk.

Write comment (0 Comments)