Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Curryhez kitűnő köret. Nagyon hasonlít a tortillára. A naan kenyérrel ellentétben itt az eredeti recept is félig teljes kiörlésű liszttel készül. Ez a legegyszerűbb recept amit találtam, ennek ellenére nagyon finom, hasonlít az étteremben kapott chapatira. Én azért is örülök neki, mert a rizst gyorsan meg lehet unni. Talán a köretekben vágyom leginkább a változatosságra, hiszen elég sok magas szénhidrát tartalmú köretről le kell mondanunk.

Write comment (0 Comments)

Nehezen barátkoztam meg a batátával és a quinoa-val, de most már a kedvenceim. A batáta kevesebb szénhidrátot tartalmaz mint a burgonya és alacsonyabb a glikémiás indexe. Viszont édes. Sokan szeretik az édes-sós párosítást, de nekem először furcsa volt. Viszont sülve kókuszolajjal nagyon jó. Halhoz kimondottan illik. A quinoa glikémiás indexe és kalória tartalma alacsony. Ha keverjük vele a batátát többet ehetünk ugyanannyi szénhidrátért.

Hozzávalók:

  • 1 batáta (édes burgonya)
  • quinoa, kb maréknyi (kb 60 g)
  • só, bors
  • kókuszolaj

Elkészítése:

A quinoát szűrőben megmossuk, dupla mennyiségű enyhén sós vízben forrástól számítva 15-20 percig főzzük alacsony fokozaton. Tényleg kevés só kell hozzá! A batátát megtisztítjukkockákra vágjuk. Tűzálló tálat bekenünk kókuszolajjal, rátesszük a batátát, sózzuk, borsozzuk, kb 200 fokon 25-30 perc alatt megsütjük. Összekeverjük a quinoával és még 5 percre visszatesszük a sütőbe.

Write comment (0 Comments)

A batáta a kedvenc zöldségem. Alacsonyabb a szénhidrát tartalma és a glikémiás indexe mint a burgonyának, emiatt jóval kevésbé emeli a vércukor szintet. Eleinte csak párolva vagy sütve ettem, de az azért kicsit egyhangú. A fűszeres cottage cheese miatt kevésbé tűnik édes köretnek. Nagyon jól megy a sós-csípős íz a batáta édességéhez. Először töltött gombát készítettem ilyen cottage cheese-zel, amihez batátát ettem, akkor tűnt fel hogy a batáta íze jobban harmonizál a töltelékkel mint a gomba. 

Hozzávalók:

  • 1 batáta (édes burgonya)
  • 1 cottage cheese
  • bors
  • őrölt chili paprika
  • kókuszolaj

Elkészítés:

A batátát megtisztítjuk, majd ujjnyi vastag szeletekre vágjuk. egy tűzálló tálat kikenünk kókuszolajjal. A fűszereket összekeverjük a cottage cheese-zel, majd rákenjük a batáta szeletekre. 180 fokos sütőben kb 25 perc alatt megsütjük.

Write comment (0 Comments)

Hozzávalók:

  • gyalult vagy reszelt sárgarépa
  • olíva olaj
  • citromlé
  • mazsola
  • petrezselyem
  • kömény
  • fahéj

Keverjük össze

 

 

Write comment (0 Comments)

Tudom kicsit vicces, hiszen nokedlit mindenki tud készíteni. Na de fehér liszttel könnyű! Én már másfél éve nem ettem, mert kerülöm a fehér lisztet. Próbálkoztam ugyan teljeskiörlésű liszttel készült tésztával, de nem igazán ízlett. Na de most vadpörkölt volt az ebéd, ahhoz pedig a nokedli a legjobb. Pár pillanatig elgondolkodtam a knédlin, hiszen itt Prágában mindenhol lehet knédlit kapni, de hát az is fehér liszttel készül. Így maradt a nokedli.

Write comment (0 Comments)