Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Ez volt az egyik első kedvencem. Talán ez volt az első desszert amin nem éreztem hogy cukormentes.

A lekvárt leszámítva kb 16 g szénhidrátot tartalmaz összesen, és 800 kcal. A lekvárral sajnos nem árt vigyázni, mert alacsony a glikémiás indexe, gyorsan felszívódó szénhidrát. De nagyon finom.  Tej helyett kókusztejet is használhatunk. A kalóriatartalma nem csökken, de a szénhidráttartalma igen.

Hozzávalók (4 adag):

  • 2,5 dl tejszín
  • 1,5 dl tej, vagy kókusztej
  • 40 g édesítőszer (eritrit)
  • 3 lap zselatin
  • 1 vanília
  • diabetikus lekvár

A tejet lassú tűzön felforraljuk a vaníliával, hozzáadjuk a tejszínt. Forralás után levesszük a tűzről és hozzáadjuk a lapzselatint amit addig kavargatunk, míg el nem oldódik. Gyakran kevergetve kihűtjük, poharakba öntjük és hűtőbe tesszük 4 órára. Lekvárral tálaljuk.

Készíthetünk hozzá gyümölcs zselét is friss gyümölcsből például málnával, naranccsal vagy mandarinnal is pektinnel és édesítőszerrel. 

Comments powered by CComment