Nyomtatás
Kategória: Reggeli
A csicseriborsó segít hogy lassabban éhezzünk meg. Érdemes reggelire is enni emiatt.
 
Hozzávalók: 

Elkészítés:
 
Ha nem konzervből készítjük: A csicseriborsót legalább dupla mennyiségű vízbe áztatjuk egy éjszakára. Leszűrjük, és annyi tiszta vízzel, ami bőven ellepi, meg a szódabikarbónával kb 1 óra alatt puhára főzzük. Csak a főzésidő utolsó 10 percében sózzuk meg. 
A megfőtt csicseriborsót leszűrjük, a főzővizét nem öntjük ki, mert szükség lesz rá!
Aprítóba tesszük, hozzáadjuk az összes többi hozzávalót, és simára turmixoljuk. Annyi főzővizet adjuk hozzá, hogy krémes, de ne túl folyós legyen.
A kész humuszt meglocsoljuk olívaolajjal, megszórhatjuk magokkal. Pl napraforgó vagy szezámmag. 
 
Ízesíthetjük még tovább is: 

Ehetjük kis rudakra vágott sárgarépával is, így akár uzsonna is lehet, mert ezzel csökkentjük a szénhidrátot ha kenyér helyett répát eszünk.