Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Reggeli

Fontos hogy a reggeli csak lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazzon (pl. teljeskiörlésű kenyér), amihez célszerű zöldséget fogyasztani, mert a zöldségek is lassítják a szénhidrát felszívódását. Ennek az az oka, hogy a sejtek inzulin érzékenysége napszakonként változik, és általában reggel és késő délután a legrosszabb. Ezt egyébként sok minden befolyásolhatja. Nekem csak akkor tűnik fel hogy reggel könnyebben felmehet a vércukrom ha valamilyen vírust szedek össze. Célszerű rendszeres vércukor ellenőrzést végezni.

Ezért nem célszerű tejterméket és gyümölcsöt tartalmazó ételeket reggelizni. (Viszont tízóraira és uzsonnára jók.)

Ez volt a második indiai zöldség, amit kipróbáltunk. Leginkább az uborkára hasonlít, de nem az. Nyersen nem is javasolt enni! Sokkal kevesebb receptet lehet találni a neten róla. Legtöbb a stir-fry tindora (kevert sült...). Ez viszonylag egyszerű. Megmossuk, levágjuk a két végét, hosszában keresztbe vágjuk és csíkokra daraboljuk. Majd befűszerezzük és megsütjük, nem túl alacsony hőmérsékleten, inkább forró serpenyőben. Így is finom, de nekem jobban esik, könnyebben emészthető a szaftos zöldséges étel. Pont emiatt kedveltem meg ennyire az indiai ízeket. Ezt minden nap meg tudom enni, míg a párolt/sült zöldség pár nap után eléggé megterhelő. 

Hozzávalók:

  • 0,5 kg tindora megtisztítva, csíkokra vágva
  • olaj
  • 1 hagyma kockákra vágva
  • gyömbér nagyon apró kockákra vágva
  • őrölt kömény
  • kurkuma
  • koriander
  • chilli
  • garam masala (kitchen king masala)
  • 2/3-1 paradicsom konzerv, kevés víz
  • 1/3 kókusztej konzerv

Elkészítés:

Két evőkanálnyi olajon (repce és olíva keverékét használtam) megsütjük a tindorát. Sütés közben megsózzuk. Míg sül, elkészítjük a curryt. Kevés olajon megpirítjuk a hagymát és a gyömbért. Hozzáadjuk a fűszereket, kb 1 percig sütjük vele, majd hozzáadjuk a paradicsomot és a kókusztejet meg egy kevés vizet. 4-5 percig főzzük.

Ha megsült a tindora, összekeverjük és még pár percig együtt főzzük. Rizzsel tálaljuk.

Comments powered by CComment