Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Kisfiam egyik kedvence a palacsinta. Minden nap meg tudná enni. Ha már sütök neki én is szívesen eszek egy-kettőt. De ha sütök, akkor már legyen olyan a palacsinta hogy valóban megfelelő legyen akár cukorbetegnek is uzsonnára. Hajdinaliszttel nagyon finom és alacsony glikémiás indexű palacsintát lehet sütni.
 

Régi klasszikus,  krumplival és fehér liszttel. De tehetünk bele szinte bármilyen zöldséget, és teljeskiörlésű lisztet, akkor már sokkel egészségesebb és diétásabb. Nem kell bő zsírban sem sütni, teflon serpenyőt elég párszor vékonyan beolajozni. A cukkinit és a sárgarépát nem célszerű kihagyni, mert  a cukkini kalóriaszegény, szénhidrát szegény és egészséges. Ráadásul semleges ízének köszönhetően a végtelenségig variálható, viszont a sárgarépától nagyon kellemes lesz az íze.

Write comment (0 Comments)

A csicseriborsó, régies nevén bagolyborsó szuperélelmiszer. Kimondottan alacsony a glikémiás indexe, fogyókúrához is nagyszerű. És még finom is. Ráadásul húsmentes laktató étel. Ez egy kicsit nagy adag, de a kamasz kisfiam is nagyon szereti, kell ennyi hogy vele együtt négyen jóllakjunk. Nélküle egy tofuval is bőven elég lenne. 

Write comment (0 Comments)

Úgy tűnik kevesebb húst ehetek, a tésztákkal viszont bátrabban kellene próbálkoznom, és hát olyan jól esett pár hete a nokedli. Ráadásul kaptam salátát! Így felbátorodtam és tojásos nokedlit főztem. Nem is tudom mikor ettem utoljára. Kicsit érdekes volt, mert a tojásnál feltűnt hogy nem olyan fehér a nokedli mint fehér liszttel, de az ízének nem okozott problémát. Lassan talán elfelejtem az egyszer kipróbált bolti teljeskiörlésű tésztát, ami már frissen is érdekes volt, de melegítve ehetetlenné vált.

Összesen kb 210 g szénhidrát. Ez pont 4x55 g szénhidrát, ami a 180 g-os diéta ebédjének felel meg. A vércukromat nem emelte meg túlzott mértékben, de hamarabb megéheztem utána mintha csicseriborsót ettem volna. A következő tészta kísérlet csicseriborsós lesz.

Write comment (0 Comments)

A tilápia afrikai hal, vagyis nem is egy hanem nagyon sok fajta. Alacsony a zsírtartalma, emiatt diétás. Ráadásul a fahéj is csökkenti a vércukorszintet.

Write comment (0 Comments)