Ez az oldal erősen fejlesztés alatt áll. Most ismerkedem a Joomla!-val ezért nem mindig működik minden. Elnézést a kényelmetlenségért. Igyekszem minden nap javítani rajta és bővíteni a tartalmat.

Nagyon gyorsan elkészül, kb 35 perc alatt. Könnyű, laktató. A tofu energiaszegény és koleszterinmentes. A szójából készült termékek olyan anyagokat tartalmaznak, mint a lecitin (fontos sejtalkotó, serkenti az idegrendszert) és a filoösztrogén. Ez utóbbi olyan növényi vegyület, amelynek a hatása hasonló az ösztrogénéhez, s bizonyított, hogy a tofunak az érkezésükben betöltött szerepe az oka a keleti nők rendkívül enyhe változáskori tüneteinek. A hőhullámra a japánoknak szavuk sincs! Irigylem őket!

(A recept eredete: Rachael Ray Every Day 2014 június)

Write comment (0 Comments)

Egy újabb indiai íz. Tetszik hogy nem sütni kell a batátát hozzá, hanem kókusztejben párolni, de az íze semmivel nem rosszabb mintha a sütőben sütöttük volna. Nagyon egyszerű és gyors. Csirkemellel kicsit több mint fél óra. Batáta, zöldborsó és csirke kókusztejjel és fűszerekkel meg repceolajjal.

Korábban nem nagyon használtam repceolajt, de Prágában nagyobb a választék repceolajból mint napraforgóolajból. Ráadásul a repceolaj a benne lévő egyszeresen telített zsírsav miatt képes csökkenteni a bennünk felrakódott káros zsírok mennyiségét, mindemellett jótékony hatása  kifejezetten a hasi zsírrétegekre specializálódik. Azt hiszem ez senkinek sem árt.

Write comment (0 Comments)

Régi klasszikus,  krumplival és fehér liszttel. De tehetünk bele szinte bármilyen zöldséget, és teljeskiörlésű lisztet, akkor már sokkel egészségesebb és diétásabb. A cukkinit és a sárgarépát nem célszerű kihagyni, mert  a cukkini kalóriaszegény, szénhidrát szegény és egészséges. Ráadásul semleges ízének köszönhetően a végtelenségig variálható, viszont a sárgarépától nagyon kellemes lesz az íze.

Write comment (0 Comments)
Kisfiam egyik kedvence a palacsinta. Minden nap meg tudná enni. Ha már sütök neki én is szívesen eszek egy-kettőt. De ha sütök, akkor már legyen olyan a palacsinta hogy valóban megfelelő legyen akár cukorbetegnek is uzsonnára. Hajdinaliszttel nagyon finom és alacsony glikémiás indexű palacsintát lehet sütni.
 

Úgy tűnik kevesebb húst ehetek, a tésztákkal viszont bátrabban kellene próbálkoznom, és hát olyan jól esett pár hete a nokedli. Ráadásul kaptam salátát! Így felbátorodtam és tojásos nokedlit főztem. Nem is tudom mikor ettem utoljára. Kicsit érdekes volt, mert a tojásnál feltűnt hogy nem olyan fehér a nokedli mint fehér liszttel, de az ízének nem okozott problémát. Lassan talán elfelejtem az egyszer kipróbált bolti teljeskiörlésű tésztát, ami már frissen is érdekes volt, de melegítve ehetetlenné vált.

Összesen kb 210 g szénhidrát. Ez pont 4x55 g szénhidrát, ami a 180 g-os diéta ebédjének felel meg. A vércukromat nem emelte meg túlzott mértékben, de hamarabb megéheztem utána mintha csicseriborsót ettem volna. A következő tészta kísérlet csicseriborsós lesz.

Write comment (0 Comments)