Nyomtatás
Kategória: Főétel

Tudom a legtöbben hús nélkül készítik a rakott karfiolt, zsemlemorzsával. Ez az étel laktatóbb és kevesebb szénhidrátot tartalmaz. Ráadásul ez volt az az étel ami miatt nagyon megszerettem a quinoát. Most már bárhogy is készítem el, nagyon szeretem. Alacsony a szénhidráttartalma és a glikémiás indexe, gluténmentes. Jól keverhető rizzsel. Mikor először készítettem ezt az ételt fele-fele arányban használtam hozzá rizst és quinoát.

Hozzávalók:

Elkészítés

A quinoát alaposan leöblítjük és kétszeres mennyiségű enyhén sós vízben megfőzzük. Szerintem kevesebb só kell hozzá, mintha rizst főznénk. A karfiolt rózsákra szedjük és megpároljuk. Én gőz fölött szeretem párolni. A csirkemellet apró kockákra vágjuk. A hagymát üvegesre pirítjuk kevés sóval, majd hozzáadjuk a húst, sózzuk borsozzuk és megpirítjuk.

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. Egy tepsit kiolajozunk. Elegyengetjük a főtt quinoát, rátesszük a húst, majd a karfiolt. Tejföllel leöntjük és reszelt sajtot szórunk a tetejére. 25-30 perc alatt készre sütjük.